TECHNOLOGIA PRZYSZŁOŚCI DOSTĘPNA JUZ TERAZ
Piąta generacja instalacji gazowych wprowadza zupełnie nową jakość. System LPI firmy Vialle to zupełnie nowy układ zasilania samochodów gazem. Gaz dostarczany jest do zaworów ssących silnika w stanie ciekłym, a nie jak we wcześniejszych systemach-lotnym do układu dolotowego. Od niedawna technologia ciekłego wtrysku gazu dostępna jest również w Polsce.
Obecnie VIALLE jest jedynym producentem posiadającym szeroko zaawansowane systemy do najnowszych samochodów takich jak np. bezpośredni wtrysk benzyny czy diesel.
Systemy LPfi, LPdi LPi jak również system LPdm są najnowszymi modułowymi systemami wtrysku ciekłego gazu.
Dzięki modułowemu rozwiązaniu systemy te są bardziej dostępne i uniwersalne.
Vialle, holenderski producent instalacji do zasilania pojazdów gazem, jest znaną w całym świecie firmą wiodącą prym w instalacjach LPG. Po latach badań i testów, Vialle stworzyło system wtrysku gazu o parametrach porównywalnych z najlepszymi rozwiązaniami wtrysku benzyny. System LPI może zostać zaadaptowany do wszystkich nowoczesnych silników z wtryskiem paliwa, oraz jest jedynym systemem który można zastosować do silników z turbo doładowaniem i przystosowanych do pracy na mieszance ubogiej. Jednocześnie nie powoduje on obniżenia osiągów samochodu.
W tej nowej technologii gaz płynny nie jest już odparowywany, lecz wtryskiwany w fazie ciekłej do kolektora dolotowego silnika. Efekt chłodzący rozprężanego gazu daje w efekcie wyższy stopień napełnienia cylindrów, a co za tym idzie wzrost mocy silnika. Nie jest to jedyny element odróżniający LPI od systemów niższych generacji. Zastosowano tu nowatorską strategię sterowania wtryskiem gazu. Wtryskiwacze gazowe LPI są zarządzane przez system sterowania wtryskiem benzyny samochodu. Metoda ta jest bardzo naturalna dla silnika oraz wykorzystuje wszystkie elementy technologii przewidziane przez producenta pojazdu. Wszystkie parametry pracy silnika są zachowane a samochód jest bardziej przyjazny dla środowiska.
Elementy charakteryzujące systemy Vialle:
· Nie ma zauważalnej różnicy pomiędzy zasilaniem gazowym i benzynowym.
· Nie ma straty mocy ani różnicy w elastyczności pojazdu.
· Przyśpieszenie na zasilaniu gazowym jest takie jak na benzynowym.
· Samochód nie wymaga dodatkowej opieki ani regulacji.
· Nie ma ryzyka cofnięcia się płomienia w układzie dolotowym, czego nie można wykluczyć w układach z zastosowaniem parownika.
· System wtrysku gazu w fazie ciekłej jest absolutnie niezależny od warunków atmosferycznych.