System wtrysku gazu holenderskiej firmy PRINS to wyjątkowe urządzenie IV generacji zaprojektowane dla zaspokojenia wymogów najbardziej zaawansowanych systemów wtryskowych. Podczas rozwoju tego systemu producent wyszedł z założenia, że producent pojazdu najlepiej wie jak należy zarządzać zasilaniem pojazdu w paliwo. Dlatego też, zrezygnowano z dawkowania LPG na podstawie odczytu wskazań czujników pojazdu. Najprostszym a jednocześnie najbardziej skutecznym rozwiązaniem okazało się wykorzystanie sygnałów sterujących wtryskiwaczami benzynowymi. Sygnały te są wynikiem reakcji kontrolera wtrysku benzyny na aktualne zapotrzebowanie energetyczne silnika.Gaz płynny doprowadzony jest do reduktora za pośrednictwem zintegrowanego z nim elektrozaworu gazowego . Po zredukowaniu ciśnienia gazu i przejściu w fazę lotną gaz trafia do modułu filtrującego . Moduł filtrujący odpowiedzialny jest za dokładne oczyszczenie gazu z cząstek stałych. Wstępne oczyszczanie gazu odbyło się w elektrozaworze. Dodatkowo moduł ten wyposażony jest w czujnik ciśnienia gazu i czujnik temperatury gazu. Po wyjściu z modułu sterującego pod stałym nadciśnieniem 2 barów gaz dostaje się do listwy z osadzonymi wtryskiwaczami japońskiej firmy KEIHIN. Z wtryskiwaczy kontrolowanych przez sterownik przetworzone w oparciu o ciśnienie i temperaturę gazu sygnały sterujące wtryskiwaczami benzynowymi) gaz doprowadzany jest w bezpośrednie pobliże zaworów dolotowych. Na uwagę zasługuje fakt, że dawka gazu dla każdego cylindra determinowana jest przez kontroler wtrysku benzynowego. Dlatego też nie ma potrzeby stosowania emulatorów systemu OBD, a parametry pracy silnika są bardzo zbliżone do zasilania benzynowego w całym zakresie obrotowym.
REDUKTOR
· Jednostopniowy
· Duża pojemność (14g/s)
· Stabilna praca przy różnych obciążeniach
· Regulacja ciśnienia
· Zintegrowany z sensorem temperatury płynu chłodniczego
· Zgodny z homologacją R67-01
· W komplecie z elektrozaworem
· Niewielkie wymiary dla łatwego montażu
· Homologowany do silników o mocy do 400KM
MODUŁ FILTRUJĄCY
· Kompaktowa budowa z jednym lub dwoma wyjściami
· Wymienny element filtrujący zatrzymujący cząstki o wymiarach powyżej 10 mikronów
· Zintegrowany z sensorem temperatury i ciśnienia gazu
WTRYSKIWACZE
· Zaprojektowany we współpracy z Prins przez Keihin Corp. (Japonia) – jednego z wiodących producentów wtryskiwaczy benzynowych
· Doskonały współczynnik LFR (linear flow rate) zapewniający liniową charakterystykę pracy w pełnym zakresie przepływów
· Liniowa charakterystyka już po upływie 2,5 ms
· Trzy podstawowe typy pozwalające na zastosowanie zarówno w małych jak i dużych silnikach
· Trzy podstawowe typy pozwalające na zastosowanie zarówno w małych jak i dużych silnikach
· Wysoka jakość wykonania zapewniająca bezawaryjną pracę przez 290 milionów cykli
STEROWNIK
· Zdolny do obsługi 8 wtryskiwaczy
· System sterowania wtryskiwaczami identyczny jak w systemach benzynowych
· Ciągłe monitorowanie pracy wtryskiwaczy:
- Brak zasilania
- Zbyt duże obciążenie
- Temperatura sterownika
- Zwarcie
· Oprogramowanie diagnostyczne pracujące pod Windows 95/98
· Kontroler CAN
· Kompletny z okablowaniem – poszczególne przewody są kolorowane i opisane co ułatwia montaż
Automatycznie przełącza zasilanie na benzynowe w wypadku wyczerpania gazu i awarii systemu.